I ur och skur

publicerat i Alvin

Idag ringde dom från I Ur och Skur förskolan och berättade att Alvin har en plats från maj (!) och Edvin får en plats i januari! Oj vad glad jag blev att båda fick plats. Är lite osäkert att få en plats i januari annars då de flesta byter grupper, slutar i augusti. Var inte beredd på att Alvin redan skulle få en plats i maj och vi fick vänta men nu tar vi den då så det blir inskolning i ca 2 veckor. Om det inte går fortare. Ska ringa kommunen imorgon och säga upp hans plats sen prata med hans dagis. Det är ändå med blandade känslor jag säger upp hans plats eftersom vi trivs och han gör det men vi vill verkligen ha i ur och skur, har velat det enda sedan han började dagis, förskola eller vad man nu vill kalla det. Han har sina älskade kompisar där också men han kommer garanterat få nya så det ska nog gå bra.

Det är även ett föräldrakooperativ vilket betyder att man som förälder har ett större ansvar, inflytande. Man har jourschema och städar där ca 2ggr/termin. Jag tycker det ska bli roligt att få hoppa in och arbeta där, jag pluggar ju ändå till lärare så för mig är det både lärorikt och roligt att se mina barns vardag. Andreas däremot har väl lite svårare med andras barn men han verkar ändå väldigt positiv till förskolan och vad det innebär.

Ska bli intressant och se hur denna inskolning går, förra gången var han inte så gammal men inte heller så van att vara med "okända" fast det gick bra då med. Edvin får hänga med men jag ska försöka få barnvakt så jag och Andreas kan följa med på Alvins första dag ensamma. Vet inte vilket datum han ska börja än. Spännade!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Stina:

Åh vad roligt att ni äntligen fick plats där, grattis ;)

Kul att du fick in båda barnen med!

Det går nog bra med inskolningen tror ja =)

Ja jag tycker det låter kul med föräldrakooperativ, dock skulle jag inte vilja jobba på en sån förskola hela tiden, men skulle kunna tänka mig att ha mina (framtida) barn i en sån och hoppa in då.

Hoppas ni får en bra dag!

Kram

2:a kommentar, skriven , av Petra:

skönt att ha barnen på samma dagis!

Hoppas ni får en fin tisdag,här är det ett eiktigt aprilväder eller höstliknande brr brr...kram

3:e kommentar, skriven , av sofia:

Vilken jättefin blogg! Kolla gärna in på våran nya sida, www.yourtodolist.se =)

4:e kommentar, skriven , av Anonym:

Spännande med nytt dagis. Hoppas ni kommer att trivas där lika bra. Förstår att du vill ha båda pojkarna på samma. Ska du börja jobba i januari? Ska dom gå på dagis på heltid då?

5:e kommentar, skriven , av Therese:

DEt var jag som skrev kommentaren utan namn

6:e kommentar, skriven , av Erika:

perfekt att du fått bägge på samma ju :-)

jag är supernöjd med ur o skur- dagiset vi går på, är så mysigt när man vet att de går ut på utflykter med mera :-)



kram!

7:e kommentar, skriven , av Therese:

Det är ju skönt att de får gå lite kortare dagar. Att börja som ettåring kan nog vara positivt, de brukar anpassa sig väldigt bra i den åldern. Det är nog mest jobbigt för oss föräldrar kanske:) Mira har ju fortfarande inte börjat nåt dagis och det kan nog bli jobbigare att få in henne nu när hon är så gammal. Tur att hon är social och oblyg.

Ha en bra dag!

Kommentera inlägget här :