Händer saker

publicerat i Edvin


 
La Edvin på magen idag medans jag smörjde in hans skorv på huvudet. En stor orange fläck mitt på huvudet har han med massa skorv. Alvin hade det med men då köpte jag aldrig någon kräm mot det. Men nu tycker jag den ska bort. Man ska smörja 3ggr om dagen i 8 dagar.


Sen helt plötsligt har han vänt sig till rygg!


Fick en bild på den andra vändningen han gjorde idag. Sånt här känns alltid stort! Tror Alvin var lite senare med att vända sig. Måste kolla upp det, tänk att man inte kommer ihåg..

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Fru Evelina:

Vad duktig han är! Skorv hade Elion också men jag använde bara olja och pillade bort. Och med olja menar jag att jag verkligen dränkte huvudet med det haha...



Påskkramar!

2:a kommentar, skriven , av Fru Evelina:

Ja gör det! Jag hade liberos tror jag det är, den med lila lock och oljan är lite gulaktig av rapsoljan som är i. Hette krämen Borago nånting? Tror det var den bvcsköterskan rekommenderade oss men jag köpte den aldrig ;-)



Kram!

3:e kommentar, skriven , av Erika:

vad duktigt :-) är så kul med små framseg tycker jag :-)



Kan varmt rekommendera Borago krämen! Hade den till Elwira och det räckte med att jag smörjde någon gång bara så försvann skorvet, samma till Ludwig.

Lite kladdigt är det ju men betydligt smidigare och framförallt fräschare än att använda bara olja. Kan ju bli fläckar av det med.



ang. pyntet, tror absolut han skulle gilla att måla ägg! det ska jag göra nästa år med e, lite svårt att sitta still och pyssla med sådant just nu ;-)



Kram!

4:e kommentar, skriven , av Erika:

a bora är super :) Ja det är ju underbart väder just nu gäller att passa på att gå ut snart. kram!

5:e kommentar, skriven , av Petra:

Här kör vi med olja till Nova,hade borago till Engla vet jag.duktig han e:)Nova vände sig igår från rygg till mage så kul:)kram o glad påsk

Kommentera inlägget här :