Måndagens slut

publicerat i Vardag

Var en bra föreläsning om VFU idag, fick svar på det mesta jag undrade tror jag. Längar tills vår första vecka, ska bli spännande. Hoppas jag hamnar på en bra förskola och med en bra handledare. Vi kommer ha samma förskola/skola under hela studietiden vilket kommer vara ca 20 veckor sammanlagt. Men man får (det är bara bra) vara en termin på en annan skola om man vill för att se en annan pedagogik eller testa på tex en årskurs 2 om man har varit i förskolan innan. Jag kommer få examen upp till årskurs 4-5 (varierar beroende på skola). Men som jag vet nu så vill jag arbeta i förskolan.

Efter det så hämtade jag Alvin som var ute och spelade fotboll med en tjej, förstod då att han inte skulle vilja gå hem men det gick bra tills vi kom halvvägs hem då skulle han spela boll och sa hejjå mamma, ville inte ha bananen jag köpt med, ville inte gå in för att äta mat, ville absolut inte sitta vid matbordet, jag fick inte laga mat och han hällde ut all mat på bordet några gånger..
Det är så tråkigt att det bara blir trots och bråkigt när vi är hemma så få timmar varje dag tillsammans.. Men jag vet att det går över och går i perioder, var någon månad sedan det var så sist.. Nu har Andreas lagt honom så han sover nu. Fast jag fick en stor puss och kram när han skulle lägga sig så då blev det lite bättre :-) Om man ska titta på de flesta dagar så är dom i alla fall mer positiva än negativa så det här glömmer vi nog fort!
Imorgon är en ny dag!

Kommentera inlägget här :