Godmorgon

publicerat i Studier

Godmorgon! Jag sitter hemma och pluggar idag, har ganska många kapitel att läsa och sedan en uppgift på dessa. Jag läser om lärarens samhällsuppdrag så uppgiften är att svara på frågan "vad innebär lärarrollen i styrdokumentens samhällsuppdrag?" Intressant! Styrdokument är läroplaner, skollag mm.. Vår andra hemtentamen ska vara inlämnad den 2/11 så uppgifterna är till för att underlätta skrivningen av tentamen. Den här tentamen är mycket större än förra så nu blir det lite svårare, jag som tyckte det var svårt förra gången :-) Denna gång ska vi dessutom ha med två observationer i hur ett samtal mellan lärare/elev kan se ut. Det ska vi oberservera nästa vecka på vår VFU (praktik). JA nu blev det mycket prat om skolan, kanske inte så intressant för er.. Jag ska i alla fall ha min VFU i en förskola med åldern 1-5år så jag tror det är en syskongrupp. Ska bli jätte roligt att komma ut på det nästa vecka!

Annars ska jag på studievägledningsmöte idag eftersom jag har fått studieupphåll ett år, sen ska vi handla mat och antagligen besöka ikea (igen!) och kanske bestämma tapeter till vardagsrummet. Allt beror på när Andreas kommer hem från sitt möte som är i Västerås så då borde han kanske komma hem lite tidigare.. Har försökt planera matlistan en vecka framåt, har varit dåligt med det när vi flyttat men nästa vecka är Andreas borta 4 dagar så jag och Alvin blir ensamma..
Han ska gå en chef 2 utbildning på handelhögskolan, tror jag det var som hans jobb betalar så det blir några träffar detta år och nästa.. Synd att det är samtidigt som min första VFU vecka eftersom man inte får ha frånvaro när vi bara har en vecka(då måste vi försöka ta igen det på egen tid innan hemtentamen ska in eftersom VFU ska vara med i den).. Men det ska väl lösa sig hoppas jag! Det är i alla fall roligt att hans jobb satsar på honom!

Nej nu ska jag forsätta här!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av xandra:

Säg till om jag kan hjälpa till på något sätt? med alvin eller vad som heslt..

2:a kommentar, skriven , av xandra:

Säg till om jag kan hjälpa till på något sätt? med alvin eller vad som heslt..

Kommentera inlägget här :