Utvecklingssamtal

publicerat i Alvin

Nu har vi varit på utvecklingssamtal för Alvin, det är alltid roligt att gå på tycker jag. Hon sa att Alvin var aktiv, hjälpsam, glad mm.. Att han är aktiv vet vi :-) Lämning och hämtning går alltid bra, han ligger still när dom ska sova, gillar att vara med på deras rörelse gympa, sjunga. Men han har svårt att sitta still när dom äter ibland och springer gärna iväg men det gör han hemma också och det försöker vi få bort.. Vi försöker med att han ska sitta still medans han äter. Han vill gärna hjälpa till att plocka bort tallrikar och hjälpa de andra barnen där och det tycker jag är roligt! Han hjälper oss här hemma också med att duka, diska mm.. Hon sa också att när de andra barnen är ledsna så går han dit och blåser på dem, klappar dem!

Alla på Alvins avdelning är födda 2007 så alla är runt 2år ,och nästan alla barn har kommit in i att allt är mitt och mycket "dumma dig" men dom försöker ignorera det istället för att tjata på dom och det tycker jag är bra. Det är egentligen inte så farliga ord att säga tycker jag, även om det är väldigt jobbigt att höra dom upprepa det..Sen har barnen tydligen börjat prata om bajs ibland och någon förälder hade reagerat på det.. Men jag vet inte om jag tycker det är så farligt att Alvin säger bajskorv ibland.. Han vill ibland att vi ska rita bajs när vi ritar men ärligt talat så spelar det ingen roll för mig finns värre saker dom kan lära sig säga.. Men visst om alla barn skriker om bajs så blir det kanske lite jobbigare.. Tror det är ganska naturligt att dom någon gång pratar om bajs och kiss när dom blir medvetna om att dom faktiskt bajsar och kissar! Alvin berättar för oss nu när han har bajsat och vill kissa och det tycker jag är bra!

 Ja allt som allt så är han en glad kille men har lite svårt att koncentrera sig på en sak ibland och är väldigt aktiv, vill gärna spela boll och gillar inte så mycket att bygga med klossar mm.. Men han leker mest med bollar här hemma också men har börjat intressera sig mer för böcker och pussel så här kan han sitta en stund med det! Får se vad han, jag och bebis ska hitta på när han bara går 15tim/vecka efter årsskiftet.. Vi går iaf mot våren då och då kan man lättare vara ute!

Kommentera inlägget här :