Sjukt

publicerat i Vardag

Idag är jag hemma med Alvin som är lite sjuk. Andreas var hemma igår och kommer vara det imorgon så idag är det min tur, jag kan egentligen inte vara hemma under praktiken men nu när vi har 2 veckor kan jag iaf vara hemma en dag. Personalen på förskolan förstår ju men det är min skola som säger att man ska vara där så man kan genomföra allt och det förstår jag ju, men jobbigt i sjukdomstider. Tur att Andreas har en lugn vecka som han inte har nästa vecka och veckan efter det. Alvin är förkyld men lika pigg som vanligt så på måndag kommer han iaf kunna gå antar jag. Han är busig och lite understimulerad tror jag för nyss hittade jag honom i spjälsängen och innan det på fönsterbrädan i vardagsrummet :-) Han fick en cars tidning igår och en motorcykel som jag köpte på ica på vägen hem och nu hittade han bilen under vår säng och kom och sa tack mamma, sötis..

Jag har iaf klarat alla poäng i den första kursen så nu har jag den avklarad, skönt! Kanske går och hämtar den sista tentan idag och se vad hon skrev för kommentar. NU ska jag betala lite räkningar och vi ska äta frukost.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av sofie:

Krya på dig Alvin!!

Hoppas ni har en mysig dag och skönt att ni kan dela på Vaben så du inte missar för mycket!!



Kram

2:a kommentar, skriven , av Petra Bloggar:

Suck för de här tiderna, dels regnet och dels det ständiga sjukdomsdagarna!! Hoppas att han är frisk fortare än kvickt så att du inte missar för mycket av din praktik! :D



KRAMAR

3:e kommentar, skriven , av sandra:

Sofie: Tack så mycket :)

Petra: Ja jag längar tills det blir snö då det blir lite ljusare iaf och att Alvin blir frisk såklart :)

Kommentera inlägget här :