Godmorgon fredag!

publicerat i Vardag

Äntligen fredag! Idag är det enda dagen den här veckan som vi inte behöver vara i skolan. Har en massa att göra för vi har matematikinlärnings tenta nästa torsdag. Jag är verkligen inte bra på matte så jag måste läsa läsa nu idag och nästa vecka. Jag har tvättstuga också!

Satt igår och kikade lite på arbetsförmedlingen, brukar göra det ibland för att se hur många lärare som behövs och framförallt förskolelärare. Jag har haft fundering ett tag om jag ska byta inriktning, jag läser lek och lär nu men nu när vi läser svenska språket börjar jag fundera på om jag ska läsa språk och språkutveckling istället. På många annonser står att det är positivt om man har inriktning mot språk och det är många barn som har läs och -skrivsvårigheter! Det man behöver göra är att söka om lärarprogrammet men man hoppar bara på den inriktningen istället för lek och lär när vi ska börja läsa inriktningarna. Så det blir samma sak som nu bara att jag läser ett annat ämne sen. Alltså hösten 2011 för min del. Första två terminerna läser nästan alla blivande lärare samma.. Man kan söka när som helst men jag ska ju vara ledig ett år så det är ingen brådska!

Kommentera inlägget här :