Helg igen

publicerat i Vardag

Så var det helg igen! Men imorgon jobbar jag igen ska bli roligt. Ska ta tåget till Enköping sedan åka med Carin därifrån till sthlm. Andreas är ledig idag så han och Alvin sover. Båda somnade när jag låg och läste en bok. Alvin har kommit på att han ska ha sina fötter inlindade i mitt hår när han vill sova. Men jag tog mig loss.

Banken hörde av sig igår och vi fick i alla fall låna som vi egentligen visste. Men nu måste man betala kontantinsats på 5-10% när det är lågkonjuktur så vi får spara ihop till det beroende på vilken lägenhet vi köper. Andreas har en del men vi måste spara rätt mycket + att vi vill köpa lite nya möbler. Men man får ta lite i taget. Lägenheten vi kollat på kostar ungefär 700.000 så då blir det väl nästan 70.000 vi måste spara ihop. Men hon sa att eftersom vi inte har några anmärkningar och så,så kanske vi kan spara ihop till 5% istället för 10%. Ja först måste vi hitta en lägenhet!
Blev lite svammel här men så kan det vara ibland.

Kommentera inlägget här :