Sov problem!

publicerat i Alvin

Andreas jobbar en sväng idag så jag och Alvin var ute en stund men det var inte lätt att få på sig alla kläder, jag är inte så smidig nu känner jag. Men ut kom vi tillslut även om Alvin blev sur för att han var tvungen att ha vantar på sig. Sen var det bara att ta sig in för att Alvin blev trött..

Jag vet inte hur det ska gå att få honom att sova på dagarna, det gick inte idag! Tillslut visste jag inte vad jag skulle ta mig till, försökte med allt och humöret blir inte direkt bättre ju mer han bråkar. Han vill inte sova på dagarna ändå är han så trött att han blir röd runt ögonen och går och kliar sig i dem hela tiden.. Har försökt att lägga honom innan han blir trött, när han är trött, innan vi äter, efter, med välling, utan välling, ligga brevid honom, sitta brevid honom, läsa bok.. Ja allt.. Jag orkar inte bråka med honom för jag blir inte glad och han blir inte på bättre humör, idag blev han så frustrerad för jag la tillbaka honom efter x antal gånger han hade gått upp så han slog mig med sin hund i ansiktet och han brukar inte slåss men då blev jag inte så glad heller.

Tillslut sa jag att han kunde sitta på sitt rum och tänka om det var rätt att slåss.. Sen kom han ut och gav mig en kram och sa förlåt. Nu sitter han och tittar på en Rorri film. Saken är den att han behöver egentligen sova för hans eftermiddags humör blir inte att leka med när han inte sover och så fort vi gör något som att åka bil/vagn somnar han direkt.. Eller så kanske vi ska strunta i att lägga honom så kanske han vänjer sig med att vara uppe. Jag tycker inte om att bli sur på honom men ibland är det inte lätt.

Med Andreas gör han aldrig så här och på kvällarna brukar det inte vara några problem. Känns som att det inte kan ta hur lång tid som helst heller när vi är själva på dagarna när vi kommit hem med bebisen, även om den sover ibland så gör den säkert inte det varje dag Alvin borde sova.
Tips någon?

Kommentera inlägget här :