Onsdagen

publicerat i Vardag


Jag och Alvin påväg ut tidigare idag och det var inte lätt att få tag i busen, han sprang runt som en tok i sitt ullunderställ och halkade överallt för att han hade hala sockorna på sig. Men upp igen sen tog han fram massa bollar och sparkade runt med. Jag försökte klä på mig själv vilket inte är så lätt med magen :-) Tillslut kom vi ut iaf och jag tog med mig kaffe i termosen ut. Sen skottade Alvin lite snö med sina spadar. Alvin blev lite fundersam över varför inte gungorna fanns kvar och det berättade han för Andreas sen att gungorna var borta.. Sen sa han att det var han som tagit bort dem, men det är nog inte riktigt sant ;-)

Sen började kaoset med att sova som vi glömmer för en stund, sen kom Liam över ett tag och det tyckte Alvin var roligt även om Alvin var på världens sämsta humör och blev sur för allt men det beror såklart på att han inte sov. Vi ritade iaf lite med Alvins nya pennor som är i någon geléform.

Sen tittade vi lite på Pippi innan middagen och då blev Alvin på lite bättre humör och han hjälpte mig att packa lite i väskan inför förlossningen nästa vecka. Kommer knappt ihåg vad som är bra att ta med sig, har packat lite bebiskläder (vill hellre ha våra egna), overall, lite skönt kläder till mig (behövs mjuka kläder med tanke på snittet), små flaskor med duschtvål/schampoo, blodgrupperingspapper..
Sen ska jag packa ned något godis att äta, underkläder, mjuka byxor, bindor, kamera såklart, något att läsa kanske..Någon som vet vad som är bra att ta med sig? Tar inte med mig så mycket denna gång men jag blir nog kvar några dagar så lite måste med även om vi bor nära så är det skönt att ha med det mesta..

Kommentera inlägget här :