Inte som man tänkt

publicerat i Vardag

Nej idag blev det inte som vi tänkte.. Alvin kräktes inatt 2 gånger efter varann men idag är han som vanlig igen, han är ju ledig för att mamma är här men jag vågar inte åka någonstans med honom utifall det skulle bli något mer.. Men idag har han inte kräkts någon gång. Antingen har han fått i sig något eller så är han magsjuk.. Vinterkräksjukan tror jag inte för det hade vi förra julen och då var Alvin verkligen dålig! Ingen av oss andra känner något än heller så vi får se. Jag har i alla fall varit på ica maxi imorse sen hos barnmorskan! Pengarna springer iväg på maxi ibland.. Förstår inte att allt kan vara så dyrt! Hos barnmorskan var allt bra och nu ska jag dit igen efter jul, egentligen före men det var dåligt med tider och då sa vi att det nog inte gör något om jag kommer några dagar efter jul istället.

Köpte tomte kläder till Alvin som han ska ha på lucian imorgon, antar att han kan vara med på lucian om han mår bra idag. Får höra med dom.. Han blev ledsen när jag sa att han var sjuk, då sa han ja va totte.. Dom har pratat om lucian hela veckan på dagis och berättat att föräldrarna ska komma.. Hoppas han inte missar den!

 Nu ska jag vänta på att mamma kommer tillbaka från ikea, har beställt gardiner så vi får se om hon hittade dom..

Kommentera inlägget här :