Tisdag kväll

publicerat i Alvin
Nu har jag och Andreas ätit lite fruktsallad, vi köpte en stor melon för några dagar sedan och åt upp den nu. Var god den var nu! Tar bara lite plats i kylen annars hade jag gärna köpt flera. Jag råkade somna inne hos Alvin när jag nattade honom men Andreas kom in och väckte mig efter ett tag. Usch jag hatar att somna till sådär för jag blir på så dåligt humör efteråt men idag gick det rätt bra ändå. Nu ska jag göra lite te och titta lite på tv men jag får lov att se på fotboll så jag kanske läser en bok istället :-) Ingen rolig match!

Men måste bara berätta var bus Alvin säger.. Han tror verkligen att han är tre år, eller han måste tro det iaf för han säger det hela tiden.. Om vi säger tex, men Alvin du är två år.. " Nej ja ä tre" får man till svar då och så fortsätter han.. Idag blev han nästan arg på mig när jag sa att han var två år flera gånger.. Till slut sprang han till mig och skrek "mama ja ä tre" med världens blick. Sen sa jag igår att imorgon fyller pappa år då svarade han "nä ja bli tre åår".. Sötis =) Jag undrar bara vad han fått det ifrån. Sen på dagis när vi skulle gå hem så hade Liam och Emma gått hem tidigare men han frågade flera gånger vart Emma var.. Sen berättade han för mig att där bor Emma (eller hemma som han säger) och att dom hade en hund sa han.. Så roligt när dom börjar bilda meningar :)

Kommentera inlägget här :