Lugnet efter stormen

publicerat i Vardag
ungefär så känns det idag.. Jag och Alvin åt middag innan Andreas idag eftersom han kom hem lite senare men det tog mig lite tid att få i den lilla busen mat. Eller först åt han bra sen började han försöka springa runt (han vägrar sitt i sin barnstol numera) och leka. Jag tycker att man sitter vid matbordet tills man ätit klart annars kan det vara, men idag hade jag långt tålamod ändå men tillslut tog jag bort hans tallrik då bröt stormen ut. Vet inte hur länge han grinade och skrek att jag var dum, bäst att låtsats att man inget hör just då för det blir nästan värre av att säga nej hela tiden.
Men det var nog mest att han var trött för han ville lägga sig utan protester redan halv sju men det tog mig ändå en timme att få honom att somna..
Ja det är ändå glömt imorgon, han var så söt och sa förlåt genom att blåsa på mig sen fick jag puss och kram. Men skönt att skriva av sig lite =) Allt är inte jämt en dans på rosor med de små liven..

Nu ska jag ägna kvällen åt att rensa och göra rent sminkbordet som det kommer en för att köpa det imorgon. Många som hört av sig om det. Vill egentligen inte sälja det men vi har inte plats för det sen + att det inte riktigt passar in om vi köper en ny säng sen..

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Erika:

ja det var skönt att det gick så smidigt då kändes det inte lika jobbigt. Känns som hon är så stor nu, förskola o allt =)

Kommentera inlägget här :