Första skoldagen

publicerat i Om mig

Första skoldagen avklarad då! Nervös var jag, jag vaknade halv 5 imorse/natt och trodde jag hade försovit mig! Men sen sov jag en timme till innan jag gick upp. Väckte de andra två lite senare. Sen lämnade vi Alvin på dagis och jag åkte med Andreas till Eskilstuna där jag hade upprop. Hittade en tjej från kalmar som hade flyttat till Eskilstuna i lördags som jag gjorde sällskap med idag. Synd att hon ska läsa i Eskilstuna och jag i Västerås men vi har vissa förläsningar ihop. Var hur mycket folk som helst! Först fick vi pricka av oss och sedan kolla på en tavla vilken grupp vi hamnat i. Jag hamnade i V-ås och i grupp 5. Sen fick vi en tjock pärm med massa info. Efter det gick vi vidare till sporthallen = ännu mer info, mer papper. Sen var det lunch och efter det ännu mer information. Mitt huvud snurrade en aning när jag kom till Andreas jobb igen! Ska försöka kolla igenom alla papper idag.


Liten del av allt.. Sen ska man registrera sig där och var och ta foto för mdh-kort, logga in och byta lösen, fixa VFU-plats (praktik). Det ska man börja göra på torsdag redan (första praktikveckan i oktober). Man ska rangordna helst 15 olika förskolor/skolor.. Men första veckan är nog rörigast :-) Imorgon är det kursupprop för de i V-ås då får vi reda på mer om kursen. Spännande, sen får jag se vilka som går i min grupp..

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Erika:

skönt att första skoldagen gick bra =)

2:a kommentar, skriven , av Elin:

Vad ska du läsa för något? :)

3:e kommentar, skriven , av Sandra svarar:

Erika: Tack :)

Elin: Lärare för tidiga åldrar :)

4:e kommentar, skriven , av Elin:

Vad roligt :) det tror jag du verkligen skulle passa som. Lycka till!

Kommentera inlägget här :