Utmanad

publicerat i Mode, shopping
Blev jag av Alexandra.

1. Hur mycket slösar du ungefär i månaden på kläder, smink och skor?
Eftersom jag är fattig nu kan vi räkna med den tiden jag iaf fick föräldrapenning. Inteför att jag var rik då men ni förstår tror jag. Vissa månader 0 andra några hundra. Inga tusenlappar i alla fall (än,kanske om några år).

2. Dyraste plagget/skorna du köpt?
Oj, säkert några av mina jeans eller sneakers. Kommer dock inte ihåg vilka. Säkert några av mina fornarina jeans.

3. Bästa fynd i år?
Till mig eller Alvin? Kan ta båda. För min del måste det vara min studentklänning och den jag hade på min fasters bröllop (bild längre ner). Även fast den grå gick sönder och fick lämnas in på lagning. Gillar dem i alla fall.
Till Alvin är det nog höstskor från Kavat och Vind jacka,byxor från PoP.

4. Ett köp som fortfarande finns i garderoben med prislappen kvar?
En svart volangklänning från h&m, en randig sommarklänning sen säkert något mer.

5. Hur många par skor har du hittills köpt under 2008?
Oj det var lätt räknat. Högst 5 kanske någon till om man räknar med Alvin.

6. Om jag gav dig 1 000 kronor, vad skulle du köpa för dem?
Ett par höga stövlar eller ett par vinterskor till Alvin.

7. Hur mycket pengar är du villig att spendera på en vinterjacka?
Just nu 0 men om vi låtsats att jag har ett jobb så beror det på om det är en täck jacka som man kan ha några år eller en mer säsongs jacka. Men för en täckjacka 2000kr kanske.

8. Brukar du dölja dina påsar när du kommer hem efter en shopping runda, för att slippa höra klagomål över ditt sätt att spendera pengar?
Nopp, möjligtvis att jag tänkt tanken men aldrig gjort det och förresten så har jag aldrig shoppat för stora summor.

9. Spara eller slösa?
Är nog ganska sparsam..

10. Dina fem senaste köp?
Har inte köpt något till mig själv på ett tag men räknar med mig och Alvin.
1. Reima overall
2. Mössa,vantar till Alvin
3. Strumpbyxor som blev helt fel.
4. träningsbyxa från rönnisch (stavning?), t-shirt från soc.
5. BH
Sen fick jag ett par jeans från mamma och Alvin har säkert fått något som jag glömt just nu..


Hade inga från studenten märkte jag.Tror det var under perioden min kamera var borta.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av leia:

ja nog önskar man att man hade lite mer pengar minsann:)



Nej...den Johanna ramstedt jag känner bor i Örby utanför sthlm och är ca 42....



Kram Maja

Kommentera inlägget här :