Fiskgratäng

publicerat i Mat, recpept

Har länge tänkt göra en fiskgratäng till middag så nu har jag gjort en som vi ska äta ikväll.
Har inte hittat något bra receot direkt så jag gjorde min egen med lite inspration från massa recept.

Koka potatis och gör potatismos.
Koka torsken (vet inte om man behöver koka egentligen men jag gjorde det)
Gör en sås på smör, matgrädde,mjölk och mjöl. Jag kryddade med pressad citron, vitpeppar, citronpeppar, salt, vitlökskrydda (lite) och paprikakrydda (lite)
Lägg torsken i en ugnsform
Spritsa potatismoset runt (man behöver självklart inte spritsa)
Häll på såsen
Sedan kan man lägga på liten riven ost och jag valde att ha tomat på med.
Just det kryddade torsken med salt, vitpeppar och lite pressad citron.

Kryddor kan man ju byta ut mot de man tycker om. Jag hade velat haft dill men vi hade ingen hemma. Än har jag inte smakat så jag vet inte om den är god ;)

Kommentera inlägget här :