Ben

publicerat i Alvin

Nu har jag tryckt i mig en hel förpackning med ben&jerry glass så nu mår jag lite bättre. Ja inte i magen då men huvudet. Konstigt att det hjälpte mot min huvudvärk. Fast nu fryser jag. Funderar på att lägga mig i badet. Andreas ska se fotboll och jag har inte så stor koll på tyskland och turkiet. Roligare match imorgon.

Förresten Alvin går nu. Eller ja det har han gjort i en månad men nu går han långt och utan att vi är i närheten. Men han föredrar krypningen än så länge för då kommer han fram 1000gånger fortare. Igår började han sparka på några av hans fotbollar. Då blev Andreas glad :-)


Alvin börjar dagis 7 augusti och behöver då bra kläder inför hösten. Hittade en fin jacka på polarn och pyret, har dom bra höstjackor? Sedan ska han ha något slags regnställ också + skor och stövlar mm. Ge gärna tips på bra märken, spelar ingen större roll vad det kostar bara det inte är hutlöst dyrt såklart, gärna i en mellan prisklass :-) Fast hm, lindex mm kanske har bra kläder de med?

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av nathalie:

polarn och pyret har en outlet butik i barkarby med billigare priser än i stan.



kanske lönar sig att åka dit?

2:a kommentar, skriven , av Sandra:

Nathalie: Tack för tipset! Jag var i sthlm igår synd att jag inte var dit då!

3:e kommentar, skriven , av Sanna:

Eftersom jag jobbar på förskola så kanske jag kan slänga in några tips? :-)



Jag rekomenderar er att införskaffa bekväma och mjuka byxor till Alvin. Det leks, klättras och busas dagarna i ända och då är de skönt för de små med enkla, lätta och sköna bralls, mysigt till vilan också. När hösten kommer ordentligt och överdragsbyxor/overall mm skall på gör sig de mjuka byxorna bäst (jeans under overall.. Bläk!).

Didrikson har bra regnställ och P.OP bra jackor och överdragsbyxor.



Ha en härlig kväll!



4:e kommentar, skriven , av Sanna:

Eftersom jag jobbar på förskola så kanske jag kan slänga in några tips? :-)



Jag rekomenderar er att införskaffa bekväma och mjuka byxor till Alvin. Det leks, klättras och busas dagarna i ända och då är de skönt för de små med enkla, lätta och sköna bralls, mysigt till vilan också. När hösten kommer ordentligt och överdragsbyxor/overall mm skall på gör sig de mjuka byxorna bäst (jeans under overall.. Bläk!).

Didrikson har bra regnställ och P.OP bra jackor och överdragsbyxor.



Ha en härlig kväll!



5:e kommentar, skriven , av Sandra:

Sanna: tack så mycket! Jätte bra tips! Kram

Kommentera inlägget här :