Inte min dag

publicerat i Vardag
Idag har det inte varit min dag direkt. För det första så har jag spillt alvins mat några gånger, hällt ur mjölk, alla tvättmaskiner var upptagna första gången, sen vara alla torkskåp upptagna + torktumlare så alla kläder hänger här hemma lite överallt. Sen så har jag haft huvudvärk som vanligt hela dagen, inte haft tid att plugga eller packa och om inte det var nog så välte Alvins vagn på bussen hem från stan!! Jag hann som tur var reagera och ta tag i vagnen så Alvin märkte nog inget direkt han reagerade inte iallafall. Så det hände ingenting men ändå. Vagnen blir lite baktung med skötväska även om jag inte hade så mycket i den men jag brukar hålla i vagnen men nu skulle ja ge Alvin en leksak och då tvärnitade busschauffören så vagnen föll bakåt men jag hann som sagt var ta tag i den.

Alvin somnade iallafall när han hade ätit lunch så då kände jag hur trött jag blev efter ett tag så hör och och häpna jag somnade också, jag brukar aldrig kunna vila på dagarna men huvudvärken blev lite bättre iallafall.

Positivt är iallafall att dom har tapetserat både kök och vårat sovrum sen är det Alvins rum kvar men det blir väl klart imorgon då! Så nu kan vi snart flytta men det ska städas ur och packas här hemma först. Städa ur här måste vi också göra men vi har denna lägenhet till sista april så vi behöver inte göra det än.

Nu ska jag plugga marknadsföring men jag är trött, känner att det är ganska jobbigt med flytt, städning, packning och samtidigt plugga men nu är det inte många veckor kvar innan studenten...

Kommentera inlägget här :