Måndag

publicerat i Om mig

Det går bättre och bättre för Alvin på dagis. Han blir ledsen när jag lämnar sen går det över snabbt. Men han blir så trött vid halv 11 tiden men han vänjer sig ju. Imorn ska vi lämna en timme sen på fredag går han på riktigt från 9-14. Han kommer gå den tiden tills jag får ett jobb sen får vi se hur vi löser det. Bra tid i början för honom. Hoppas han slipper gå allt för långa dagar sen.
Idag fyller Andreas 24år också! Han vill inte fira säger han, han tycker han börjar bli för gammal för sådant. Hehe. Men hans pappa med familj kommer idag och igår var hans mamma med familj här. Jag tyckte vi skulle ha kalas menmen..

Kommer ni ihåg förut när jag skrev att det hände en bra sak för Andreas? Iallafall så handlade det om hans jobb. Han kommer antaligen byta jobb. Han har fått det men han är på förhandlning om lön och sådant idag. Så vi får se om han skriver på men det tror jag. Han kommer arbeta på samma företag men i Eskilstuna och han kommer bli service marknads chef! Alltså vara chef över hela verkstaden + massa lager mm.. Jätte kul att de erbjöd honom det jobbet! Men han kommer arbeta 8-17 varje dag och det tar minst 30 min hem. Så han kommer aldrig hinna hämta på dagis eller umgås så mycket med Alvin på veckorna så därför tvekade han lite i början. Men man får oftast inte en sådan chans flera ggr. Sen är det ju ett krävande jobb för alla klagar hos honom, han ska löneförhandla med alla hans anställda. Se till att de går med vinst mm.
Nu förhandlar de om lön och förmåner. Tjänstebil får han. Så han kommer få en ny bil varje år ungefär. Fast man får ju betala skatten själv så det kostar ju ändå. Diesel betalar dom med men skatt på det med ju. + att det är jäkla massa skatt när man tjänar över en viss summa.. Fårse hur det går när han kommer hem!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av sofia:

Som arbetslös får du BARA ha barnen på dagis 15h/veckan...

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

nej man får inte ha dom max 15timmar per vecka om man är arbetslös..

3:e kommentar, skriven , av Sandra:

Sofia: Jag får ha Alvin på dagis mellan 9-14 mån-fre. Olika i alla kommuner.

4:e kommentar, skriven , av Alexandra:

Vad roligt för honom (och för er) Grattis. Såg i det senare inlägget att han tog jobbet.

Kommentera inlägget här :